logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
star Bookmark: Tag Tag Tag Tag Tag
Netherlands

Vakbonden in gesprek met ACM over overname Sanoma door DPG

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

[email protected]
020-30 39 750

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.

© Raymond van Flymen / ANP

De NVJ en de Auteursbond gaan maandag 13 januari in gesprek met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) over de aangekondigde overname van Sanoma Media Netherlands BV door DPG Media.

Sanoma Media Netherlands BV en DPG Media hebben op 20 december 2019 de ACM om toestemming gevraagd voor de overname. In een brief wijzen de NVJ en de Auteursbond ACM er op dat als zij deze fusie toelaat, de onderhandelingsruimte voor freelancers nog beperkter wordt, er valt namelijk een concurrent aan de zijde van de opdrachtgevers weg. Hierdoor is het voor freelancers nog lastiger een tarief te bedingen waarvan zij hun zakelijke lasten en privé lasten kunnen bekostigen.

De NVJ en de Auteursbond willen met ACM de nieuwe Leidraad van ACM bespreken. Het is nu niet helemaal helder welke ruimte de nieuwe Leidraad van ACM biedt voor freelancers om de onderhandelingsmacht te bundelen.

Verder vrezen de bonden niet dat het aantal titels zal afnemen, maar wel dat dit geldt voor de hoeveelheid unieke content. Nu al zien de NVJ en de Auteursbond dat tussen de merken van DPG Media veel beeld en tekst gedeeld wordt door verschillende titels, waardoor een pluriform aanbod onder druk komt te staan. Meer bij de NVJ

Themes
ICO