Netherlands

Mercedes C-Klasse is volgende in enorme geboortegolf

Mercedes C-Klasse 2021 Mercedes C-Klasse 2021 Mercedes C-Klasse 2021
Will Versteeg

Mercedes-Benz mag dan officieel een vloedgolf aan elektrische modellen aankondigen, het vernieuwen van de reguliere types loopt ook door. Na de opvolger van de S-Klasse is het spoedig de beurt aan de compleet nieuwe C-Klasse. In 2021 verschijnt de grote middenklasser bij de dealer.

Onder de interne codenaam W206 staat de nieuwe C-Klasse momenteel in de kraamkamers van Mercedes-Benz. De autobouwer legt er inmiddels de laatste hand aan en testvoertuigen begeven zich al geruime tijd op de weg. Autovisie-lezer Will Versteeg kwam een exemplaar van de nieuwe C-Klasse tegen. Weliswaar gecamoufleerd, maar duidelijk als C-Klasse herkenbaar. De testrijder maakte even een pitstop, maar niet zo eentje als in de Formule 1. De vierdeurs sedan stond op een parkeerplaats, tussen andere weggebruikers. Alsof hij met zijn vaste privé- of zakenauto onderweg was.

Geëlektrificeerde viercilinders

De nieuwe C-Klasse valt niet in het rijtje EQ-modellen, die Mercedes-Benz onlangs voor de komende twee jaar aankondigde. De grote middenklasse krijgt echter wel geëlektrificeerde motoren aan boord. Geholpen door een elektromotor, al dan niet voorzien van een stekkeraansluiting. De basis wordt gelegd door een viercilindermotor met een slagvolume van twee liter, voorzien van een turbo, een geïntegreerde startergenerator en een 48 Volt-boordsysteem voor het terugwinnen van remenergie. Ook diesels worden leverbaar, al beperkt zich de keuze tot viercilinders met een slagvolume van eveneens 2,0 liter.

Mercedes C-Klasse 2021 Mercedes C-Klasse 2021 Mercedes C-Klasse 2021

Dashboard in stijl S-Klasse

Waar de huidige C-Klasse de stijl van de twee geïntegreerde displays oversloeg en vasthield aan een óp het dashboard gemonteerd scherm, daar krijgt de nieuwe C-Klasse direct de allernieuwste ontwerpstijl. Achter het stuurwiel komt een digitaal scherm en de middenconsole wordt gevormd door een tweede scherm. Mercedes stelde deze opzet op de S-Klasse voor en zal de lay-out voor nagenoeg alle modellen van de volgende generatie productlijnen aanhouden. Via de nieuwe ‘Mercedes-Benz User Experience’ – kortweg MBUX – bedien je nagenoeg alle functies van de auto.

Cabrio en Coupé worden E-Klasse

De lancering van de C-Klasse als sedan, die Limousine als toevoeging krijgt, wordt in het voorjaar van 2021 gepresenteerd. Vervolgens start de productie in Duitsland en steken de eerste exemplaren in de zomer van 2021 de grens over. Later volgt nog een tweede carrosserievariant, de bekende Combi/Estate/T-modell. Met die twee varianten in productie is het programma naar verluidt compleet. De Coupé en Cabriolet keren volgens de laatste berichten niet terug. De ooit bedachte vierdeurs coupé staat evenmin op het programma, zo wil het verhaal. Hoe de C-familie er uiteindelijk uit komt te zien, weten we over enkele jaren. Overigens blijven de Coupé en Cabriolet in hun huidige gedaante in productie, ook als zijn de sedan en Combi vervangen. Het licht voor het duo gaat pas uit als Mercedes de opvolger van de E-Klasse Cabriolet introduceert. Het merk voegt de twee productielijnen samen.

Extreme downsizing voor AMG

Vanuit AMG komt er in ieder geval een bijdrage, te meer de motorsportafdeling uit Affalterbach nu een directe link met de Formule 1 legt. Er staat een opvolger voor de C63 op stapel. De vierliter V8-motor zal echter niet worden overgenomen. De Duitsers halveren het cilindertal en elektrificeren de krachtbron. Door die actie stijgt het vermogen van de AMG-uitmonstering tot boven die van de huidige C63 met zijn 510 pk.

Lees ook:

Reageer op artikel:

Mercedes C-Klasse is volgende in enorme geboortegolf

Football news:

Monsterlijke leveringen van raikovich en Murilo: de een rolde uit het niets naar de tegenstander, de ander viel gewoon neer, ze hebben het mis, maar het is lastig voor ons. Op dinsdagavond deden Loko spelers vaak iets krom. Salzburg speelde veel krachtiger, en de gastheren hebben niet alleen geleden en doorstaan, maar ook geholpen om te scoren. We hebben twee helden wiens fouten uit de concurrentie zijn. Eerste Slobodan Rajkovic. In de 28e minuut had hij de aanval in Salzburg kunnen breken, maar in plaats daarvan nam hij absurd de bal rechtstreeks naar de voet van Sekou Koit
Kroos over de nederlaag van Shakhtar: uiteindelijk ontbrak het ons aan vertrouwen dat we terug konden winnen
Zinedine Zidane: ik denk niet aan pensionering.Real Madrid Coach Zinedine Zidane deelde zijn gedachten over de nederlaag tegen Shakhtar. Ik denk niet aan pensionering. We hebben het moeilijk. Slechte periode vanuit het oogpunt van de resultaten. Dit is een realiteit, maar we moeten verder gaan. We wisten dat de finale vandaag op ons wachtte, en we hebben ons er goed op voorbereid. De eerste helft was geweldig, we verdienden een doelpunt, maar we konden niet scoren. Er is nog één wedstrijd en je moet winnen. Ik heb de kracht, en Ik zal alles geven, zoals altijd, zoals alle spelers. In de laatste ronde van La Liga verdienden we het niet om te winnen, maar vandaag niet. Je moet je hoofd opsteken en nadenken over de volgende wedstrijd. We hebben geen andere keus. Er waren veel momenten. Maar vandaag zetten we hoge druk, pikte veel doelen op, creëerde kansen. Het enige wat we niet eerst konden scoren, wat het spel makkelijker zou hebben gemaakt. We moeten deze situatie aanpakken. We zullen hard blijven werken en geloven in wat we doen. Dit is een moeilijk moment, maar we moeten ons karakter en trots tonen. We verdienden het niet om te verliezen vandaag, het is erg teleurstellend. We zullen de laatste wedstrijd moeten winnen, want vandaag hebben we gefaald. Wij zullen geloven en wij zullen vechten zei Zidane
Loko verloor zelfs de derde plaats. Salzburg verpletterde de ploeg met 5 centrale verdedigers. Er Was een kleine kans op de Europa League. Toen Loko de line-up aankondigde, voelde ik me een beetje ongemakkelijk. We wisten dat Smolov, Miranchuk, Barinov en Lysov niet zouden spelen vanaf de eerste minuten, maar een uur voor de wedstrijd, de club vertelde ons over de dubieuze tests van Krykhovyak en Kulikov - nog een min twee. Op de basis kwamen 5 nominale centrale verdedigers: Murilo, raikovich, Lystsov, CHorluka en Magkeev (gespeeld in de ondersteuning, maar kon naar beneden). Alles werd besloten in de eerste helft, die volledig de controle over Salzburg had: hij hield de bal op het strafgebied van iemand anders, zocht naar kansen en stond helemaal geen tegenaanval toe. Soms begon ik te drukken in het centrum - en het bleek succesvol. In de 17e minuut scoorden de bezoekers na een snelle aanval, maar het doelpunt werd geannuleerd door een duidelijke offside. Loko controleerde de bal alleen met toestemming van Salzburg. Verschillende keren kwamen de gastheren in de buurt van iemand anders strafgebied, maar kwamen niet met iets. Het machtsevenwicht weerspiegelt perfect de statistieken van stakingen in de eerste 45 minuten-11:2 ten gunste van de Oostenrijkers. Bovendien maakte Loko hun twee slagen na het opgeven van een doel en in een aanval (na een hoek, Murilo sloeg hen, dan ze Luiz uit de straflijn. Beide keren was het gevaarlijk)
Ronaldo won de Golden Foot-2020, Agnelli-Golden Foot Prestige-2020
Schurrle en Goetze zullen investeren in een bedrijf dat marihuana produceert voor medische doeleinden
Mircea Lucescu: met Ronaldo komt Juventus tot leven. Cristiano heeft charisma, het is een bepalende speler