Netherlands

En dit is 6, de ID.6 van Volkswagen

ID.6 CROZZ by FAW and ID.6 X by SVW
ID.6 CROZZ by FAW en ID.6 X by SVW

Volkswagen stelt de volgende loot aan de ID-stam voor, het is de voor China bestemde ID.6. De Duitsers komen met twee thema’s, die beide lokaal worden gemaakt voor de lokale markt.

Ook China krijgt een arsenaal ID-modellen aangeboden. De 6 is voor het Aziatische land het volgende type en helpt Volkswagen op pad naar zijn doel om in 2030 tenminste de helft van zijn afzet met elektrische modellen te realiseren. In 2023 moeten er acht ID-types op de Chinese prijslijst staan, die allemaal in het land zelf worden gemaakt. De verschillende producten staan allemaal op de architectuur MEB.

2-5-2

Met de ID.6 treedt Volkswagen het segment binnen van de zevenzits crossovers. De auto beschikt over drie zitrijen waarbij de zeven stoelen in de bekende 2-5-2 opstelling staan. Om die inzittenden fatsoenlijk onderdak te bieden is ten opzichte van de bekende ID.3 en ID.4 de wielbasis vergroot en de overall lengte meegegroeid. De bumpers staan 4,88 meter uit elkaar.

ID.6 CROZZ by FAW en ID.6 X by SVW
ID.6 CROZZ by FAW and ID.6 X by SVW

Bekende techniek

Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren. Het setje is verdeeld over de voor- en achteras. Ze leveren tezamen 225 kW. Voor de voeding van de krachtcentrales zorgt een batterij met naar keuze een nettocapaciteit van 58 of 77 kW. Volgens de Chinese meetmethode kan de crossover daarmee 436 tot 588 km afleggen.

Vijf redenen om een Volkswagen ID.3 (niet) te kopen

Volkswagen: ‘In 2040 bouwen we laatste model met verbrandingsmotor’

Crozz en X

Volkswagen laat de geïnteresseerden ook kiezen in uitstraling van het model. De Duitsers lanceren de crossover als ID.6 Crozz en als ID.6 X. De Crozz ziet er wat stoerder uit door zijn off-road, SUV-elementen met aluminiumkleurstelling, terwijl de X meer geciviliseerd is. De twee rollen niet uit dezelfde fabriek. De productie van de ID.6 heeft Anting en Foshang in China plaats, waarbij de ene fabriek de Crozz maakt en de andere fabriek de X.

Autoshow Shanghai

Het duo is er in eerste instantie alleen voor China. Voor de Amerikaanse markt komt er een variant beschikbaar. Europa slaat de ID.6 over. Hier komt Volkswagen met een andere versie.

Lees ook:

Reageer op artikel:

En dit is 6, de ID.6 van Volkswagen

Football news:

Paulo Fonseca: het was moeilijk om Manchester United te verslaan 4:0. Roma scoorde 3 doelpunten, maar ze realiseerden bijna al hun kansen
Maguire over 2:3 met Roma: het spel werd gespeeld op een teller baan, zoals in basketbal. Mochten ze te veel kansen te creëren in de tweede helft
Unai Emery: Arsenal had de beste kansen om te scoren, maar Villarreal verdiende om verder te gaan
Solskjaer op Manchester United ' s schema: dit werd gedaan door mensen die nog nooit voetbal gespeeld op dit niveau. Het is fysiek onmogelijk voor de spelers
Mikel Arteta: Arsenal was meer dominant in de 2e helft, maar waren niet goed genoeg in de 1e
Sulscher bereikte de finale van de Europa Cup voor het eerst als coach. Hij won de Champions League finale met Manchester United als speler
Arsenal bereikte geen finale in een seizoen voor het eerst sinds 2016