Netherlands
This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Welkoop.grote winnaar Shopping Awards 2023

Nieuws -

De grote winnaar van de Shopping Awards 2023 is dit jaar Welkoop. De webwinkel van de specialist in tuin- en dierproducten won een Shopping Award in de categorie ‘Dier’ en werd bovendien uitgeroepen tot overall winnaar: DHL Beste Webwinkel van het Jaar 2023. De Shopping Awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards en BBP Media.

Welkoop won niet alleen de Publieksprijs in de categorie ‘Dier’, maar bleek ook de grote favoriet bij het publiek en vakexperts. De webshop volgt daarmee Kaartje2go, de winnaar van vorig jaar, op als DHL Beste Webwinkel van het Jaar. Een compleet overzicht van de publieksprijzen is te vinden op de site van de Shopping Awards.

Het merk Cloudpillo mocht twee awards mee naar huis nemen: de eerste prijs voor beste webshop in de categorie ‘Beste Starter’ én de tweede prijs voor beste webshop in de categorie ‘Slaap’. Een prestatie voor het jonge bedrijf dat wordt gerund door de twee jonge ondernemers Lars (20) en Jens (21).

Cloudpillo is een bedrijf dat zich richt op het verbeteren van de nachtrust van mensen. Met hun innovatieve producten en uitstekende service hebben zij de jury weten te overtuigen.

Dit jaar werd voor het eerst ook een prijs uitgereikt aan een persoon. De Mollie E-commerce Manager van het Jaar Award, voor de e-commercemanager die zich het afgelopen jaar wist te onderscheiden met een unieke leiderschapsstijl en innovatieve ideeën om de commerciële doelstellingen van de webshop te behalen. Uit tientallen aanmeldingen ging de stem van de jury en van het publiek – wederom zijn beide goed voor 50 procent – naar Angela Haneveer. De e-commercemanager van Xenos mag zich Mollie E-commerce Manager van het Jaar 2023 noemen.

De Shopping Awards werden op 23 maart uitgereikt tijdens een awardgala in Grand Hotel Huis ter Duin. De winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen worden ieder jaar bepaald op basis van publieksstemmen en beoordelingen van experts uit het vak. Publieksstemmen gelden voor 50 procent van de uiteindelijke beoordeling en vakexperts bepalen de andere helft.

Naast deze Shopping Awards zijn ook de winnaars van de Vakprijzen bekend. Hierbij gaat het om vijf actuele e-commercethema’s: duurzaamheid, b2b, marketplaces, nieuwe technologieën en de beste starter. De winnaars van deze prijzen zijn bepaald door een deskundige vakjury op basis van onder andere de ingediende motivatie en presentatie.

De winnaars:

Amazon Marketplace Seller Award: Bolsius
DS Smith Sustainability Award: ZO Schoon
Mondu B2B Award: IGO Promo
PayPal Beste Starter Award: Cloudpillo
PostNL Nieuwe Technologieën & Innovaties Award: SteigerbuisOnline
Huboo Ecommerce50