logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
star Bookmark: Tag Tag Tag Tag Tag
Netherlands

Statenfractie PvdA wil weten wat TopDutch heeft opgeleverd

De wervingscampagne TopDutch werd ruim twee jaar geleden door de drie provincies Friesland, Groningen en Drenthe opgestart met als doel internationale bedrijven te verleiden zich te vestigen in het noorden. Deze maand loopt het contract met reclamebureau Initio uit Groningen af. Provincies en de Noordelijke Ontwikkelings- en investeringsmaatschappij (NOM) hebben tot nog toe niet willen zeggen wat TopDutch nu daadwerkelijk heeft opgeleverd.

De Statenfractie van de Partij van de Arbeid wil nu van economiegedeputeerde Sander de Rouwe van Fryslân horen wat de concrete opbrengsten zijn van het project dat iedere provincie 400.000 euro kostte.

Stekker uit TopDutch?

Ook wil ze weten of gedeputeerde De Rouwe halverwege de looptijd de stekker uit TopDutch heeft willen trekken, wat bleek uit een verhaal van deze krant over de twee roerige jaren bij TopDutch. ,,Wij zijn als Provinciale Staten niet geïnformeerd over de situatie’’, schrijft Roskam.

Ruzies tussen aannemer en onderaannemers leidden TopDutch weg bij het uiteindelijk doel, bleek uit de reconstructie van deze krant. Roskam wil weten of interne ruzies ook hebben gezorgd voor vertraging rondom het halen van de doelen van TopDutch. ,,Goede communicatie inzetten om Fryslân en de andere provincies als vestigingsregio neer te zetten is natuurlijk goed. Maar zulke negatieve berichtgeving rondom het inzetten van 400.000 euro publiek geld, dat baart ons zorgen.’’

Lees ook LC+ | Wat heeft twee jaar TopDutch het Noorden opgeleverd? (Behalve ruzies achter de schermen)

Themes
ICO