Netherlands

Recensie: Vier musici spelen ”Con Brio!”

Een afwisselend programma met (licht-)klassieke muziek, populaire nummers en geestelijke liederen, vol geestdrift en energie uitgevoerd. Vandaar de titel ”Con Brio!” (dat is: met vuur). Is getekend: Marien Stouten (orgel), Jan Peter Teeuw (vleugel), Pascal van de Velde en Matthijs Valkenwoud, trompet.

Het kwartet spelers en blazers brengt een programma vol kleurenpracht vanuit de Goede Herderkerk in Rotterdam-Schiebroek. Het idee voor dit album is ontstaan tijdens de zomeravondconcerten in de Boezemkerk van Ridderkerk-Bolnes, waarbij in 2019 de trompettisten Van de Velde en Valkenwoud te gast waren. De blazers doen ook nu in deze ”Con Brio!” hun best. Alles behalve ”Blaas Maar Raak”, zoals de cursus van Van de Velde heet.

Op het programma van ”Con Brio!” staan onder andere liederen als ”Ere zij aan God de Vader”, ”How great Thou art”, ”Ik wandel in het licht met Jezus” en ”Grote God, wij loven U”. Bijzonder is de combinatie van Psalm 122 met ”Here Jezus, om Uw woord”, een compositie van Teeuw. Vierhandig op orgel spelen Stouten en Teeuw de Danse uit ”Trilogie” van Bédard. De energie en het vuur spatten ervan af. Verder bevat het schijfje licht-klassieke werken van Dvořák, Toselli en populaire jazzy melodieën als ”The last Rose of summer”, ”Indian Summer” en ”Bugler’s Holiday”. Ga er met een glas wijn, wat nootjes en chips op de bank lekker voor zitten en geniet van alles wat over u wordt uitgestrooid.

Con Brio!; Animato Music Productions (AMP 32027); € 14,95; meer informatie: animato.nu

Ere zij aan God de Vader (J.P. Teeuw)

Humoresque (A. Dvořák)

Intermezzo in a (P. Mauriat / J.P. Teeuw)

Football news:

Hetzelfde doel maandag in de Euro 1960 finale: zag de bal niet vliegen in het net, en zegt dat hij niet het recht had om niet te scoren
De achternaam Van maandag verscheen per ongeluk door een dronken persoon. Dit gebeurde na de afschaffing van de lijfeigenschap
Messi is de enige in de top 5 van de Europese competities die niet scoort na 10 keer in een kampioenschap dit seizoen
Lampard op 3-1 Met Leeds. Op een andere dag hadden we 5-6
Koeman op 1:2 met Cadiz: de stemming was niet zo goed. Verloren door een fout is het moeilijk om deze nederlaag te verklaren. Daarvoor speelden we goede wedstrijden. We waren niet erg goed in de eerste helft. In de tweede, Barcelona speelde beter, maar we verloren door een fout die u niet verwacht van ons team. Ongelooflijk. Het is niet toegestaan na een dergelijke indiening door te gaan [out]. We hebben gemist door gebrek aan concentratie. De stemming van vandaag was niet al te goed, niet alleen voor de verdedigers. Als we zonder de bal spelen, missen we agressiviteit. Misschien missen we hierdoor iets. Deze nederlaag is een grote stap in de strijd voor de titel. Het is teleurstellend, maar je moet het accepteren. 12 punten achter een sterk team als Attico is veel
Mbappe scoorde zijn 100e goal voor PSG en deelt de vierde plaats in de goalscoring lijst van de club. Dit doel was de 100e voor de 21-jarige Fransman voor de Paris club. Nu neemt Mbappe de vierde plaats in de lijst van scorers in de hele geschiedenis van Parijs met Dominique Roshto. Edinson Cavani (200 goals), Zlatan Ibrahimovic (156) en Pedro Pauleta (109). De statistieken van
Als kind speelde maandag met kousen met stro of blikjes stoofpot. En hij vertelde mijn moeder dat hij gaat naar tennis