Netherlands
This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Patagonia weigert te deugen

(Het kledingmerk, niet het gebied in Zuid-Amerika) 

Het mooie van bedrijven die een enorme morele meetlat van zichzelf maken, is dat je zelf vaak maar een duimstokje nodig hebt om hun hypocrisie uit te meten. Neem nou Patagonia, het ontzettend biologischneutrale planeetmasserende I Support The Current Thing-merk onder de overpriced outdoor suppliers. Die kennen we nog van die keer dat ze het zich aanmatigden dat nauwelijks relevante vvd-vrouwtje op nogal debiele wijze te betichten van “Disinformation by wardrobe”. NOU. Je raadt nooit welk bedrijf met een enorm deugdzame missie zelf ook nogal aan disinformation by wardrobe doet. Het redactionele duimstokje Follow the Morals Money stuurde ene Zara Yara naar Sri Lanka en wat ze daar aantroffen zal niemand verbazen: ONDERBETAALDE LOONSLAAFJES IN SWEATSHOPS, waar ze Patagonia-producten in elkaar naaien waar welgestelde westerlingen in kunnen nordicwandelen alsof ze Mount Everest bedwingen. En natuurlijk fijn voor FTM, dat die zes miljard woorden kunnen wijden aan iets dat wij gelukkig nog altijd plat kunnen samenvatten: Haha, wat je zegt ben je zelluf, Patagonia.

All You Need To Know

In Nederland betalen we kinderen ook minder dan zou moeten. Hetzelfde werk maar dan voor 6€ per uur. Maar we doen alsof het normaal is, je noemt het jeugdloon en legaliseert het.

‘Duurzaam’ is slechts een marketing tool.
Net zoals ‘biologisch’, ‘planetproof’ en ‘klimaatneutraal’ etc etc.
Je wordt (vaak) belazerd waar je bij staat.

Deugen is gewoon goed geld verdienen, simpel. Kun je een hele tijd mee vooruit, met hippe reclame en deugende oneliners. Tot je wordt gesnapt en dan moet je even onder de radar blijven, dan waait 't weer over door het volgende schandaaltje. En dan ga je vrolijk verder.

De havermelkgeneratie boeit 't toch niet want het is allemaal hatespeech en nietes waar enzo soort van.

REAGEER OOK