Netherlands

NPO ‘nog druk in gesprek’ met omroepen over programmering

Foto: ANP

De NPO kan “niet bevestigen of ontkennen” dat het televisieprogramma Andere Tijden van de buis verdwijnt. Dat zei een woordvoerder van de NPO desgevraagd tegen het ANP. Een woordvoerder van de NTR liet AD donderdagavond weten dat het bekroonde geschiedenisprogramma vanaf volgend jaar niet meer op televisie komt.

De NPO zegt nog “druk in gesprek” te zijn met de omroepen over “ons jaarplan voor 2022 waarin allerlei plannen voor de programmering staan”. Meer kan de publieke omroep in dit stadium niet zeggen, aldus de woordvoerder. De NTR was niet bereikbaar voor commentaar.

Volgens het AD staat niet alleen Andere Tijden onder druk. Ook Radar en Opsporing Verzocht zouden minder zendtijd krijgen of het format moeten aanpassen.

Andere Tijden bestaat al 21 jaar. Een jaar na de start, in 2001, won het programma de Zilveren Nipkowschijf. In het programma wordt aandacht besteed aan (bijna) vergeten gebeurtenissen uit de recente geschiedenis, zoals studentenontgroeningen, krakersrellen, de laatste wereldbeker van Ajax of de Tweede Wereldoorlog. Het programma trok op het hoogtepunt in 2008 gemiddeld 542.000 kijkers. Dat zijn er nu gemiddeld 281.000.

Football news:

Smertin herinnert zich Euro 2004: hij vocht bijna in de gewrichten, verdedigde tegen de jonge Cristiano en begreep de opwinding van de brug
We zouden geen football snobs moeten zijn. In wedstrijden met topteams is diversiteit belangrijk
Leonid Slutsky: ik ben er nog steeds zeker van dat het Finse nationale team de outsider van onze groep is. Ze hadden veel geluk tegen Denemarken
Ik ben geen racist. Arnautovic verontschuldigde zich voor het beledigen van de speelsters van het nationale team van Noord-Macedonië
Gary Lineker: Mbappe is een ster van wereldklasse, hij zal Ronaldo vervangen, maar Messi niet. Leo doet dingen die anderen niet in staat zijn
De Spaanse fan gaat al sinds 1979 naar de wedstrijden van het nationale team. Hij kwam naar de Euro met de beroemde drum (hij zou het hebben verloren tijdens de lockdown)
Ronaldo verwijderde de gesponsorde Coca-Cola op een persconferentie. Cristiano is sterk tegen suiker-maakt er zelfs geen reclame voor