Netherlands
This article was added by the user . TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Handelsmissie Lions-festival: ‘Nederland naast Facebook, Snap’

Nieuws -

De Nederlandse online industrie organiseert dit jaar weer een handelsmissie naar het Lions-festival in Cannes. Over vijf weken kunnen bedrijven tussen reuzen als Spotify en Google staan.

De inschrijvingen voor deelname aan de Embassy of Dutch Creativity lopen vol. Over vijf weken reizen honderden Nederlanders af naar zuid-Frankrijk om vanaf 20 juni te netwerken met de top van de creatieve en digitale industrie. Voor het eerst wordt het Cannes Lions International Festival of Creativity weer zonder enige coronarem georganiseerd.

Sinds jaren heeft de Nederlandse digitale industrie een eigen aanwezigheid aan de boulevard. Rado Beach staat van het ontbijt tot de late avond open voor presentaties, afspraken, debatten, toevallige ontmoetingen en opnames van podcasts en live streams. Vorig jaar werd de locatie door vierhonderd man uit zo’n dertig landen bezocht.

Aan het programma wordt nog gewerkt. Vast staat dat staatssecretaris Alexandra van Huffelen voor Koninkrijksrelaties en Digitalisering ook op bezoek komt.

De handelsmissie wordt mede georganiseerd door bvA, DuPho, VIA, ADCN, DDD, IAA, SAN, MWG en Medianetwerk. Andere deelnemers zijn onder meer Massive Music, New Amsterdam, Sizzer, Amp.Amsterdam, Buma, Dawn, Springbok, TUI, KPN, TBWA\Neboko en iO. De organisatie staat open voor meer actieve deelnemers.

Foto: Franck Michel (cc)